Skröppelsjukan dag 17

Jag är inne på min tredje vecka i skröppelsjukan. Mer detaljerat blev jag sjuk den 3 december och det är ju 17 dagar sedan. Jag hade mamma hos mig då och kände att jag mådde dåligt. När mamma och Björn glatt pratade med varandra så var jag tvungen att gå därifrån för en stund, för jag behövde skärma av mig. Om än det bara blev under ett toalettbesök. Men det blev ett sånt där toalettbesök då man sitter fullt påklädd på toalettlocket och stirrar i väggen och tänker att man är jäkligt trött. Jag ville bara fäkta med armarna och skrika "TACK FÖR SÄLLSKAPET MEN NU GÅR ALLA OMEDELBART HÄRIFRÅN!" vilket jag inte gjorde utan log artigt och sa "Jag är inte sådär jättepigg just nu..."

 Min söta mamma vid kyrkan, inte så långt ifrån där jag bor!

Sedan har jag tvingat mig själv att jobba heltid och köpa julklappar, och ta hand om Galishimo och hälsa på pappa och mocka 40 hästspiltor och det blir man inte frisk av heller. Så snart jag stannar av, så får jag feber, och den senaste veckan har jag sovit mellan 9-11 timmar varje natt. Och ändå var jag så slutkörd att jag for hem tidigare från arbetet idag, och fick någon slags feberdröm så snart huvudet träffat kudden.

Poängen är ju vila. Inte medicin, som jag ser det. Vila. Och att jag behöver en sammanhängande vila. Men nu stundar ju fyra dagars ledighet från och med lördag och har jag tur så blir det vila där. Sedan kommer mitt arbete att bli lättare framöver också, då jag kommer att bli av med en tredjedel av mina arbetsuppgifter den 1 april. Tur man har en bra arbetsgivare!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet