Sandfors och utleasad arab


Jag åkte till pappa och Kristina i Sandfors för att göra mitt årliga vinterbesök där. Jag fick ett mycket kärt välkomnande av både folk och fä.

Pappas norrbottenspets Rambo, 11 år, han har som uppdrag att dela säng med mig varje gång jag sover över. 

Hälleforsaren Elsa. Snart 2 år. Hon har som uppdrag att... att.. hon har inte fått något uppdrag ännu i familjetraditionerna. Hon går omkring och bär på allt som tillhör mig och visar upp det för mig. Hon hittade till och med en bekants bilnycklar i somras som hon stolt visade upp för ägaren, som han tappat och letat i sin förtvivlan. Trevlig tjej!

Jag hade lite dåligt samvete över att Elin skulle rida Galishimo och oroade mig lite för att han skulle vara en chapeaux de cul, det vill säga en "rövhatt" på finaste franska, när hon skulle rida honom. Men hon satte honom i ordenligt jobb och det var nog det han behövde. (Jag skrittade ju honom bara i fredags, när jag hade feber, och han var så jobbig. Det var kanske inte bara skritt som han behövde... )

Sedan fick jag glada meddelanden och denna bild! Bästa Elin!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet