Tryckutjämning

Jag har en svacka i motivation nu. Hösten kommer. Det blir mörkare att rida och jag behöver rida under förlängda luncher från och med första oktober. Det är väldigt, väldigt långt till nästa semester. Igår var jag, för första gången på ett halvår, fullständigt otröstlig över att jag inte hade min hund hos mig längre. Terven.

Det är nu det är lätt att agera. Det är lätt att försöka "kicka upp" sig med... vad som helst. En hundvalp. Onödigt fina kläder. Köpa något. Förnya något. Ändra något. Som jag själv brukar säga: "Tryckutjämna". Ni vet, när man är förkyld och åker flygplan och håller för näsan och trycker ut luft för att inte få ont i öronen. Man tryckutjämnar. Det kan man göra själsligt också om det inre trycket är för högt. Man kan tryckutjämna det inre trycket genom att köpa något, tänka på något, agera på något, boka en resa, eller hitta andra sätt för att tryckutjämna kroppen.


 Behöver jag en ny outfit till kontoret utöver de outfits jag har?! 
Nej, förmodligen inte...

Eller så kan man uppbringa lite tålamod och låta det vara eländigt ett litet tag. Och det är därför tålamod består av orden "mod" och att "tåla". Modet att tåla ett inre undertryck. Att låta kroppen och själen tryckutjämna sig själv. Det tar längre tid och är lite obehagligare än att köpa en hundvalp. Men det går, och i längden kan det leda till lite klokare beslut långsiktigt. Man kanske till och med lyckas spara en slant... 

.



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet