En bra onsdag


Ursäkta enformigheten och risken att ni blir ihjältråkade men: 
Galishimo rockar fortfarande fett! Fett! I tell you!

Det finns inte så mycket mer att säga om det. Jag är supernöjd. Jag har inte bytt metod, inte utvecklat mig, inte tagit hjälp. Han har bara rätt och slätt lugnat ner sig. Han har bara mognat. Alldeles själv. Jag har inte varit inblandad i den processen. Jag har inte ägnat mig åt självrannsakan eller horsemanship eller lånat ut honom eller på något vis bidragit till hans process att lugna ned sig. Det har moder natur varit. Vid sex års ålder växer de tydligen upp, de små araberna. De tänker själv och kommer på sådana där snilleblixtar som att staket inte är värda besväret att frukta.

Sedan så har jag det så löjligt bra att jag kan tumla in hos Per, med hästkläder, skitiga händer och hår som blivit platt av hjälmen. Och så får jag genast en stor kram, nylagad husmanskost med ett glas vin. Och lite glass efteråt.

Bättre än såhär blir nog inte livet... jag har svårt att föreställa mig det. 

.

Kommentarer

  1. Ni rockar fett bägge två :)
    Och du kommer alltid att få en kram, oavsett nyhästad eller nyduschad ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet