Motivationssvacka

Just nu går det trögt med motivationen. Hösten tornar upp sig och det blir kallare och mörkare. Jag blev gruvligt besviken på mig själv som inte fixade att rida igår och ser inte fram emot de ständiga promenaderna som jag ägnade förra vintern åt. Dessutom har Galishimo "råkat tappa" två duktiga ryttare i år, och varit väldigt nära att tappa en tredje... så jag känner mig inte på hugget att låna ut honom oövervakat till någon ryttare heller...

Jag SER ju att han är fin och lydig när jag rider, och jag förstår att det är resultatet av mitt arbete, men jag kan inte riktigt ta till mig det. Själv har jag hittills inte fallit av i år, och detta borde ge mig än större självkänsla. Men icket.

Jag känner mig alldeles för ofta som en vilsen passagerare. 



Skriv gärna hur ni själva motiverar er i kommentatorsfältet! :) 

-

Kommentarer

  1. Jag brukar försöka säga åt mig själv att om jag inte rider så blir det inte bättre.. vissa dagar går det bra andra inte. Vissa dagar får jag tvinga mig upp i sadeln medan andra är det en dans på rosor. Vissa dagar väljer jag den lätta vägen.. kör ett säkert kort

    SvaraRadera
  2. Sen har jag också ett koncept som jag försöker följa och det är om det inte fungerar från marken så tror jag inte att det fungerar från ryggen.. Därför är det ingen dum id´e att promenera ibland om am själv inte är 100 på sig själv. Promenaden i terrängen ger minst lika bra miljöträning för hästen som uppsutten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din feedback Aila! :) Ja, att aktivera sig är bättre än inget! :)

      Radera
    2. Meh. Jag stavar alltid ditt namn fel. ALIA, ska det ju vara...!!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet