Skulle vilja börja tävla

Efter att ha tittat på dressyrhästarna på tävlingen så blev jag lite sugen att tävla själv. Jag börjar tro på Galishimo. Vi skulle nog klara att tävla i dressyr om vi kämpar för det. Jag behöver bara bygga upp självförtroendet lite mer, åka på lite fler kurser och kanske på några Pay and ride. Galishimo behöver vänja sig vid att åka transport och besöka nya platser. Framför allt måste han vänja sig vid fyrkantsspåret...  Jag måste lära mig att lasta och köra med transport. Jag måste samla ihop pengar till en transport! Allt har sin tid. Men jag är säker på att innan år 2016 är slut, så  har vi kommit längre.

Själva övningarna kan han. Dressyrrörelserna kan han! Precis lika bra som tävlingshästarna vi tittade på idag. Det bara är allt runt omkring oss, allt annat som har med tävlingen att göra, som vi måste träna på! 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet