Hur svårt kan det vara?


"Hur svårt kan det vara?" resonerade Per, som precis lärt sig rida, och lånade en (lätt överraskad) häst, pillrade på henne lite utrustning, och såg till att följa oss på en sån här uteritt som jag tycker är läskig. Stoet funderade lite över hela situationen men Per har ju en avväpnande attityd både mot människor och djur. Så efter att hon blinkat några gånger och tänkt efter så verkade hon tycka att Per var helt okej.




"Jamen stick ut på en ordenlig uteritt nu!" insisterade ägaren till stoet och Per var glatt halvvägs upp innan jag visste ordet av. Så det var bara för mig och Galishimo att följa med stora tanten och Per. Tanten lullade glatt på i raskt tempo och Per plockade glatt fram mobilen och tog en bild på oss.


"Titta vad bra det går, ni är ju superduktiga!" log han.
"Hur svårt, liksom?" 


"Det borde vara tvärtom. Det borde vara jag som borde visa honom hur trevligt det är med uteritter..." tänkte jag,

...men konstaterade sedan nöjt:

"Jamen skitsamma... "
.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet