Hästar och pengar


Jag blir bara mer och mer nöjd över Galishimo. Tänk att jag drömde om en egen häst sedan jag var sju år gammal och inte köpte en häst förrän jag var 30 år. Det blev ju jättebra! Tänk om jag inte hade vågat köpa en egen häst någonsin? Det snurrade ju hela tiden i mitt huvud att hästar är dyra, jag tänkte att det kanske inte är så roligt i verkligheten med allt ansvar, och "tänk vad man kan göra i stället av pengarna".

Men man lever bara en gång, och ändå sedan jag var sex år har jag varit förälskad i de stora djuren. Men det handlar ju inte bara om hästen och pengarna. Det handlar om att röra på sig allsidigt när jag sitter på kontor på dagarna. Att jag flera gånger i veckan får frisk luft. Att jag inte hamnar i soffan framför TV:n efter en stillasittande dag på kontoret, och får ledproblem eller överviktsproblem.

Sådant är ju också dyrt. Inte i pengar, men i livskvalitet.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet