Att rida en fjäril


Jag är supernöjd över min nya väst! Den kom i fredags och jag premiär-red i den idag. Perfekt!

Jag kämpar också vidare med sitsen. Det var lite svårare idag för Galishimo hade vilat i dagarna tre och nu var han inte så så lätt att få avslappnad. Då börjar jag nästan på automatik ställa mig i fältsits för att störa så lite som möjligt så han kommer till ro... Men jag kan ändå se små, små förbättringar. Som den här bilden nedan. Det BLIR bättre. Måste bara komma ned lite, lite mer med rumpan.


Hade Galishimo varit en "vanlig" häst hade jag släppt stigbyglarna helt och ridit utan, för att sluta smygstå, och komma ned ordentligt med rumpan. Men nu är han ju ingen vanlig häst. Han är ju en liten fjäril som blivit återfödd i en hästkropp. Fjärilshesten kan utan förvarning fladdra iväg åt vilken riktning som helst utan förvarning med sina små fjärilsvingar. Då är det skönt med stöd i stigbyglarna... 

.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet