Min häst har en knapp för Warp Drive

(Bild från augusti...) 


Förutom min fina eskort av Per och Stora Tanten, så gick uteritten klart bättre än i torsdags. Galishimo kändes mindre elektrisk och periodvis kunde jag slappna av hyfsat. Det märkliga är att de gånger han sprätter till eller gör något sidokast så blir jag sällan rädd. Det är tydligen jobbigare för mig att vänta på att något ska hända.

Detta "något" är inte längre hans tidigare rodeobockningar, eftersom de i princip upphört, utan snarare snabba rivstarter. De sker blixtsnabbt och i en hastighet som närmas kan beskrivas som en Warp Drive från Star-trek. Det är sannolikt att Galishimo behärskar tekniken att böja rumtiden för att uppnå hastigheter snabbare än ljuset. Ena sekunden befinner man sig på en plats på uteritten och nästa sekund är man förflyttad tio meter utan att förstå hur det gick till. Galishimo brukar se precis lika förvånad ut som jag.

...Som om han råkat komma åt den röda knappen för Warp Drive oavsiktligt.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet