Inte lika sjuk som vanligt

Jag har inte blivit lika sjuk som jag brukar. Märkligt nog. Kanske beror det på att jag fått färdig frukost och en varm kopp kaffe i handen det första jag vaknat. När jag varit för trött för att orka äta har jag fått en matlåda varm husmanskost i knäet. Har jag inte haft aptit har jag fått bernaisesås på det hela för att mumsa till det. När jag låg utslagen igår kväll fick jag en burk Ben & Jerry's glass att pilla i mig. När jag halvsovit framför TV:n har jag fått en kopp varm te. När klockan passerat nio på kvällen, så har jag fått förslaget att lägga mig i sängen tidigt. Så sammantaget så har jag fått i mig en massa mat som jag inte annars får i mig när jag levt ensam och varit sjuk. Både nyttig och onyttig mat. Så jag har klarat mig hyfsat genom den här förkylningen den här gången. Jag har till och med orkat arbeta hyfsat, men kanske inte lika effektivt som vanligt. Jag har till och med även orkat till stallet, även om jag inte känt mig pigg.

Det känns ganska bra. Det känns ovant, men bra.

Han är kanske inte så tokig, han den där.. 



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet