Nu är vi vänner igen

Jag och Galishimo har verkligen haft det mysigt ett tag nu. Han är jättesnäll och rar. Det är inget bråk. Jag behöver inte vara rädd. Och jag vågar kliva inpå honom och busa och kela och omfamna honom igen. Han blev genast pigg på att pussas och gosa med mig när jag tramsade med honom idag. Gud vad skönt. Hela hjärtat blir varmt. Nu är vi ett team igen. Nu är han inte frustrerad längre. Observera sista bilden till höger där han slickar mig på halsen. En riktigt långdragen slurpande slick fick jag, ända upp till kinden. Fåntratten. :)

Kom just på att andra kanske anser det dumt att ett så stort djur får bete sig så "respektlöst" och tramsa på min integritet, precis som man inte låter en stor hund hoppa upp i knäet och slafsa en i ansiktet... men så länge jag bestämmer när leken börjar, och när leken slutar, så tycker jag att det är okej...

 
Jag har beställt en fin boxskylt idag också, som kommit på posten. Jättefin blev den! Jag blev helnöjd! Den ska sättas fast på hans box i morgon!
 


Kommentarer

  1. Klart det är OK att han slafsar :D Härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt pepp, Markus! Det gillar jag! kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback