Det här med badkar




I morse tog jag en ordentlig cykeltur på min racer igen. Det hällregnade och blev riktigt blött! Tur att mobilen klarade sig och att jag var ordentligt klädd. Jag drog in massor av vatten i hallen och alla plagg var genomvåta ända in till huden. Det är så mycket lättare att hantera vädret sedan jag flyttade till min lilla etta med badkar. Det är bara att dra igång vattenkranen och hälla i lite badskum. Jag har nästan alltid ett tänt ljus på badkarskanten också. Precis när huden börjat knottra sig, av allt det blöta som kyler ned mig, så är badkaret färdigfyllt och det är bara att kliva ned i skummet och värma upp sig. Färdigtränad och rosig om kinderna. Det här med badkar är ju nästan livsviktigt. Hur har jag klarat mig utan så länge?!


Det här är ju jätteskönt.

Jag njuter ju.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback