Klippt!


 Av tradition ska ju arabhästar ha lång man, gärna så lång som möjligt. Men Galishimos man har blivit uppäten av en hagkompis när han gick på lösdriften så den har sett katastrofal ut. Efter att han blivit kallad "piggsvin" ett par gånger och efter att tränaren ledsamt beklagat de glesa tåtarna, så jag har jag trotsat traditionen. Jag klippte av det hela till någon slags "page" för hästar. Så fint det blev! Jag blev supernöjd. Så nu står han där i sjukhagen med ny grimma, nytt regntäcke och ny frisyr. Välvårdad och glansig i pälsen. Som en ny häst.

Tar man en ordentligt titt på honom så ser man också hur många vita strån som börjat spränga fram över hela honom. Han kommer ju att bli vit om några år. Han ser inte heller ut som en unghäst längre. Han ser ju faktiskt vuxen ut, nu! Han har en annan blick nu också. En klokare blick.

Och till sist en vinkning till Galishimos uppfödare som troget följer min blogg (och har tydliga åsikter i frågan):

Jag kommer att låta det växa ut igen! Jag lovar! :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback