Boken "Konsten att vara kvinna"

Jag har återfunnit mitt intresse för böcker nu. Den här boken är värd att nämna. Konsten att vara kvinna. Jag tröttnar aldrig på roliga kvinnor. Caitlin har ingen som helst integritet heller vilket ger en mycket intressant dimension. Och hon har så mycket att skriva om. Hon är rå och skönlitterär på samma gång och pendlar hejdlöst mellan dessa dimensioner. Och jag vet inte om jag ska grimagera eller skratta. Hon berör mig i alla fall.

Jag drar ett kort citat från sidan 58. Bara på måfå:

"En gång på Glastonburyfestivalen, när håret (på huvudet) var midjelångt och färgat körsbärsrött, kom jag på att jag skulle färga armhålor och muff i en matchande nyans. Sagt och gjort: Fram med toningsmedlet. 'Här kommer röda faran!' tänkte jag i mitt vilda sinne, och kladdade loss.
Efter två timmar hade jag svettats bort alltihop, och färgen hade blött igenom t-shirten så att det såg ut som att jag hade ohyggliga variga utslag i armhålorna. Fast jag slapp lindrigt undan med mitt färgexperiment det året."



Caitlin Moran - Underbar, hejdlöst rolig, kvinna!
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback