Skärselden light

Jag har varit väldigt för mig själv, i helgen. Jag har knappt varit på facebook eller surfat eller sms:at eller pratat med någon. Att låta bli facebook är nästan ett MÅSTE när man är nyseparerad. Det äri princip bara bilder på ungar, och semesterroligheter och fina middagar, vilket känns mindre peppande just nu.

Det blir dock samma fenomen varje gång jag drar mig undan. Först blir jag rastlös, sedan får jag lite ångest, sedan någon dags -eller några dagars -nedstämdhet. Efter att jag pinat mig igenom den lilla formen av mindre skärskeld, (Skärselden Light)  känner jag mig lugnare och får mer energi.

Så plötsligt befann jag mig ju där, på toppen av Vitberget, och tänker att:
"Just ja. Det var ju här jag skulle vara, i sommar. Finaste platsen i området."


.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback