Ryggbiffen

Jag har fått en slags inflammation i ryggen. I fileerna där vid midjan, jämte ryggraden. Jag undrar vad musklerna hade hetat om jag varit en slaktad ko? Entré cote? Nej, längre ned. Det måste vara ryggbiffen. Jag har ont i ryggbiffen. Jag äter Ipren och stapplar runt och grimaserar och ger ifrån mig höga stön när jag långsamt försöker lägga mig på rygg. Nästan ko-råmanden. Nästan. Jag har åkt runt lite och fotograferat hästar. Det är ett skönt sätt att vara osocial och social bland folk på samma gång. Om jag fotograferar så slipper jag prata med folk lite mer ingående om att jag är nyseparerad, ekonomiskt pank, saknar diverse möbler, genomgår en livskris samt har en halt ponny som behöver rehabilitering. Det är liksom ingen humörhöjare. Men om jag är där och fotar så kan jag mingla lite ytligare. Gratta Elin som jobbat bra med Galishimos helsyster, jag kan ta en kaffe med Linda, eller så bara gå undan och fota lite. Sedan har jag ju David som jag haft som kompis i tio år och som aldrig slutat lyssna. Han går det vräka ur sig det mesta för. Han står pall. Härdad i tio år.

Idag följer jag med på westerntävling i Råneå. Och fotograferar...ännu mer. :)

Kommentarer

  1. har du ridit någon annan häst? jag fick en gång sjuk träningsvärk efter ett hårt dressyrpass, i de där filebitarna, fick rulla sängen..Tasha

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback