Jobbigt nu

 Det är jobbigt nu. Jag sover dåligt och har ingen aptit. Det var lite lättare att hålla sig uppe när Nisse bjöd på helikopterturer och kladdkaka, men nu när han åkt så blev det lite tuffare. Lite tuffare än vad jag trott. 

Just sömnbristen är värst. Så snart jag lägger mig och just innan jag faller i sömn så vaknar jag till med vidöppna ögon och kan inte fatta att det blev så här. En flytt på 70 mil, jag övergav mina vänner och mina intressen, mina möbler... Renoveringen jag gjorde själv, hoppet jag höll fast vid... Jag börjar vanka runt och sedan sysselsätter jag mig tills jag somnar. Men det blir ofta sent. Det blir bara några timmars sömn. På dagarna känner jag mig trött och febrig.  Och besviken. 

Snart blir det semester. Bara några dagar kvar. En och en halv vecka. Jag klarar det här. Till semestern. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback