Björns sovrum blev så BRA!

Jag kom till Björn klockan 10.00 på morgonen och sedan har vi fortsatt greja på med hans sovrum. Vi har slängt de stora gamla nattduksborden som var blytunga på återvinningscentralen. Vi slängde även Björns bäddmadrasser som varken var i rätt storlek eller särskilt fräscha. Vi slängde även lite annat som vi tänkt "vore bra och ha" men som vi inte använt utan som bara tagit plats. Björn är verkligen en jättefin människa, men han hjälper hellre andra än lägger energi på sig själv och sina egna saker. Men nu har jag insett att han tar direkta order, utan knorr, så då finns det ju inga hinder, egentligen.

Vi åkte först till Jysk här i stan, och jag var helt säker på att de skulle ha två bäddmadrasser i 80x200 eller en 160 bäddmadrass. Nope. De hade en bäddmadrass för 4500 kronor men det var långt över vår budget.

"Vi åker direkt till IKEA, det är ju bara 14 mil..." sade jag och Björn nickade. Sagt och gjort, det blev en spontan roadtrip till IKEA och vi köpte sängkläder, prydnadskuddar, bäddmadrasser, pyttesmå, väldigt simpla nattduksbord, och så vidare, och så åkte vi de 14 milen hem igen och började ställa i ordning. Här kommer slutresultatet!


Lite starkt sidoljus från fönstret men ni ser ju hur fint det blev... 



Vinkel från garderobspegeln. 


Det ena lilla enkla nattduksbordet som jag satt en plastblomma på och en liten ringklocka i en hästsko, som Björns pappa gett till mig i julklapp. Blev jättesött i kombination.

Jag önskar jag orkade skriva mer men min hjärna är helt slut. De gula tapeterna är borta. Den blåvita sängramen fick rätt färg. IKEA bjöd på nya prylar så billigt att man blev rädd att de anlitat barnarbetare. Allt är gott och så snart hela sovrummet slutat lukta nymålat så ska jag bädda ner mig i hans nygamla säng, i hans nygamla sovrum, och mysa ner mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet