Lite ringrostig träningsstart

Nu när det går bra att röra på sig igen så är jag mycket motiverad att börja träna igen. Det går bara lite trögt att få igång rutinerna igen.


Igår: Kom på gymet, insåg att mitt gymkonto för Biocircuit stängt ned sig och jag kunde inte längre träna som jag gjort tidigare med förinställda redskap för vikter, repetitioner och motstånd. Detta var inte ett tekniskt fel utan ett Katarina-fel då jag inte bekräftat mina uppgifter inom GDPR vilket gör at systemet stängs ned efter ett antal veckor. Detta konto gick inte återställa och jag var tvungen att fixa en ny träff för att göra om alla inställningar. Efter att jag bokat en ny träff så tränade jag på egen hand på ett sätt som bäst kan beskrivas som halvdåligt.


Idag: Kom till gymet med full gymbag och redo att öppna mitt konto och få mina inställningar etablerade igen av en Personlig tränare. Jag hade handduken, skorna, tvål och smink med mig. Och... och... vänta nu. Har jag glömt gymkläderna? Är de hemma på tork efter gårdagen? Just ja... Så jag stod där på gymet med väskan och beklagade att jag tydligen inte riktigt fått in rutinerna igen och bokade om gymträningen till i morgon.


Fördelen med det hela: Jag är helt frisk och väldigt redo att få röra på mig igen.


Nackdelen med det hela: Alla hästar är tydligen inte hemma.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet