På laddning!


Nu är min Månsvecka över, och olyckligtvis sammanföll den med tidernas tuffaste jobbveckor. Sista utbildningen höll jag och en kollega på torsdagen, och vi var klara med utbildningen och städning av lokal klockan 17.00. Nu har vi utbildat över 200 mellanchefer i kommunen i 14 olika omgångar. Och vi har gjort det bra.

"Jag känner mig inte trött, men om jag vilar kommer jag nog att bli trött." sade jag till Björn igår.
"Mm.." sade han.
"Jag får nog räkna med att vara spak en vecka eller så, innan jag är på fötter igen." konstaterade jag.

Jag visste inte hur rätt jag hade. Idag, fredag, så har jag gått runt som i en dimma och knappt kunnat fokusera över huvud taget. Jag har fått det låga känsloläge som jag brukar få efter en ordentligt ansträngning också, och vill helst isolera mig från både människor och intryck. Jag har en inbokad uteritt i morgon med några vänner och hoppas jag kan kliva ur dimman en timme eller två i morgon. Annars får jag avboka allt och inta sängläge. Men det är en normal reaktion efter att jag ansträngt mig, och som det brukar vara. Kroppen och själen vill återhämta sig. Hästarna fick stå åt sidan.

Jag ska inte säga att jag är "trött" eller att jag "återhämtar mig".

Jag är satt på laddning. Jag laddar batterierna. Det är ett bättre uttryck.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet