Sjuk, sjukare, sjukast

Jag skulle egentligen vara på berättarläger i helgen och träna upp min berättarkonst. Jag blev finalist i en tävling och vann en weekend med tio andra finalister.

Men jag blev sjuk och fick avboka allt. Jag kan ändå inte låta bli att känna mig nöjd över denna vecka, eftersom jag lyckades klara teorin för BE-körkort, trots att jag var sjuk. Och det hade varit riktigt surt att inte klara teoriprovet på grund av detta.

Ebba har ridit Galishimo åt mig och det har känts bra och tryggt. Hon är väldigt grundlig och berättar när hon är ute, vem hon är ute med, och frågar om regntäcke eller informerar om annan utrustning. Man kan bara ligga lugnt och slappa och veta att Galishimo blir bra omskött. Igår var dom ute i regnet och härjade, i tryggt sällskap.



Galishimo verkar lite fundersam på om han blivit kidnappad, eller inte. Och om det räknas som kidnappning om man har roligt när man blir kidnappad? 



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet