Mera Måns!


Björn fotograferade mig när jag red Måns och för omväxlings skull så såg bilderna bättre ut än ridkänslan. Jag hade nämligen jättesvårt att sitta bra i sadeln, sadeln passar mig perfekt men det är ren koordinationsmässig ovana för mig, och det både skumpades och tappades stigbyglar. Men när det flöt på så blev det hur fint som helst!


Jag älskar denna bild för vi ser så samstämmiga ut när han galopperar förbi Björn!



Som vanligt när jag rider så vill jag helst inte ha hästarna i en kort form utan i en lite mer lång och öppen form, och med väldigt lite tryck i handen. Måns har fattat poängen nu och trots att huvudet åker upp ibland så sänker han det snabbt igen.




Den här sista bilden är inte den "vackraste" bilden men det är den bästa ridkänslan. Jag börjar känna mig bekväm i galoppen och lättar på tygeln och höjer handen, för att lossa lite på kroppen och armarna, och Måns svarar direkt genom att sänka sig ytterligare och länga på stegen. Väldigt mysig känsla att släppa alla hjälper och känna att hästen sänker och länger sig som respons. Det ÄR verkligen en fin häst!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet