Kursdag 2


Även idag har vi fokuserat på att vänster bakben ska in under magen. Vänster bakben har skött sig väldigt bra hela passet och tränaren har försökt att hjälpa mig bedöma hur mycket det ska göras utan att han riskerar få träningsvärk i benet och bara tycka att vi är taskiga mot honom. Men han kan och han gör rätt! Både i trav och galopp!

I galoppen fuckade dock ur lite, men det är ju säsong för att fucka ur nu, så han är förlåten. Det årliga urfuckandet kan inte stoppas. Det är biologiskt. Det är över om ca tre månader.

"Han börjar verkligen gå som en dressyrhäst i vissa moment!" sade Angelika som tittat på oss idag och jag kan inte annat än hålla med! Korta, korta stunder så höjer han upp sig riktigt fint och bär sig.

Tyvärr satt jag riktigt illa vid alla dessa moment som Björn fick på bild, så jag vägde fram och tillbaka, om jag skulle visa bilderna. Sedan insåg jag att jag plockat bort möjlighet för mina läsare att kommentera min blogg. Muaa haa haa! Då kan jag gott sätta ut några bilder med taskig sits och trevlig häst! Där fick ni! Alla nät-troll som tror de är duktiga när de bidrar med olika varianter av:  "Inte för att vara taskig men din häst mår nog bättre om du rider bättre. Lycka till!"


Kolla på honom! Det händer grejer!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet