Godkänd på teorin för BE-körkort!


Åh, jag hade velat säga att teoriprovet gick lätt som en plätt, som jag hört några andra säga, men det tyckte jag inte det gjorde. Delvis på grund av att jag varit lite sjuk och sista veckan pluggade jag inte över huvud taget, för jag orkade helt enkelt inte. Men jag har hört att några sagt att BE-provet är svårare än det vanliga provet för körkort och det förstår jag. Majoriteten av frågorna handlar ju om trafiksituationer för B-körkort och så sticks det in frågor om last, friktion och vikter i ungefär var tredje fråga. Så man behöver ha koll på ett litet bredare spann av information. Och det var ju 18 år sedan jag senast tog mitt teoriprov för körkort, så mycket behövde dammas av.

Men huvudsaken är ju att jag fick godkänt! Och huvudvärk. Godkänt och huvudvärk. Jag åkte inte tillbaka till jobbet utan åkte hem och vilade direkt efter att provet var avslutat. Nu återstår det bara att få godkänt på ett körprov, så är detta projekt i mål! Jag väntar nog tills jag är helt frisk innan jag bokar upp en tid, tror jag.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet