Höststäd

Nu börjar snart oktober och vi går mot lite mörkare och kallare tider. Cykeln har fått gå i ide i vårt källarförråd nu, inför vintern. Den har verkligen blivit mycket använd denna sommar! Den blev mer använd än förväntat och har verkligen hållit vad den lovat. Jag är supernöjd över att jag köpte in den i våras, den var värd varenda krona.


Sedan har jag gjort en intervention av min bil. Den har rensats från skräp, dammsugits, gummimattorna är avspolade och diskade, interiören har blivit dammtorkad och sätena har fått textiltvätt.



...En vända genom biltvätten är aldrig fel...


… och så kom jag ihåg att mata den!


Nu luktar den "försäljningsbil" när man kliver in i den. En blandning av god doft och kemikalier...

Jag har också köpt månadskort på det stora garaget i stadshuset så att jag lätt kan köra till och från jobbet under vintern. Det kostar ca 900 kronor i månaden men det underlättar för mig att pipa iväg från jobbet, lunchrida och sedan återgå till arbetet. Det ska vara lätt att inkludera både ridning och jobb i vardagen. Det får kosta lite, det är ju min vardag vi pratar om!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet