Mysig lördag!


Jag tog ut Måns på en lugn tur i skritt och Ebba följde med på Galishimo. Galishimo fuckade ur med Ebba på ribanan, eftersom hans årliga urfuckningsperiod startar nu, och jag har alltid lite svårt att hantera när han inte riktigt uppför sig önskvärt. Man vill säga "förlåt" till Ebba femton gånger men hon vet ju hur han är, och  hon följer med bra i rörelserna när han blir rädd. När vi väl skulle rida ut så såg Galishimo ut som på bilden. Lugnet själv. Då tog Måns på sig ansvaret att fnatta över smågrejer. Inga stora fnatt utan mest småfnatt. Det var någon form av högljudd motorsportstävling i Myckle som ekade över fälten och tog bort lite av sinnesfriden.

Sedan började jag fundera över fnattandet, och om det finns en risk att Måns inte varit ute så mycket på sistone? Har man varit skröpplig under en längre period så är det kanske lite glest med uteritter? Eller så har jag bara ridit honom så försiktigt att han har överskottsenergi nu.

Glad var han i alla fall. Och väldigt lugn och fin på ridbanan. Ett riktigt nöje!


Sedan lasttränade jag Måns, och efter detta tog Ebba Rand på en liten körtur och jag följde med.

Det tog ganska många timmar innan vi hade varit färdigt i stallet, men med en väldigt skön känsla i magen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet