Så kul att han är MIN

Jag har ridit lite slöare dressyr på sistone, då jägare verkar provskjuta sina bössor i skogen inför jaktsäsongen. Det finns inte en skjutbana där vad jag vet, de kanske skjuter mot någon jordvall någonstans eller så.. men jag vågar inte rida ut med risk för att det ska smälla för nära Galishimo.

Han är i alla fall jätteduktig och vi har fortfarande samma fina balans mellan anspänning och avspänning i passen. Det finns mycket att göra, framför allt med rakriktningen, men jag tar lite i taget och med små, små, steg så blir han rakare och rakare.

Och han är så snygg i sin lädergrimma och sina fina flätor. Han har ordentligt med myggmedel och har klarat sig galant hela sommaren. Jag smörjde grimman, sadeln och tränset igen nu inför kursen och tycker allt ser finfint ut. Vi är redo!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet