Jag har lämnat tillbaka Monster Emma


Det kom en värmebölja. Jag hade PMS. Värmen var akut och kunde inte avvaktas. Jag sade till Monster Emma att det är sanningens ögonblick, nu. Värmen i min lilla etta var 26 grader klockan tio på kvällen. Det var omöjligt att sova. Emmas inställningar hävdade att rummet skulle gå att sänka till 16 grader.

Emma fick en timme på sig.

Hon tog i. Hon vrålade. Hon blåste. Hon pustade och frustade. Och vrålade lite till.

En timme senare hade Emma fått ned värmen till 25 grader. Alltså en grad, på en timmes jobb.

Jag var mycket besviken på att jag lagt 6000 kronor på att få lägenheten en grad svalare. Jag tänkte att Elgiganten inte kommer att ta emot Emma då jag slängt kartong och emballage för länge sedan. Jag kravlade runt i hettan med svett i tinningarna och flottigt hår och fann ett kvitto.

Sedan gick jag med tunga steg till Elgiganten. Jag hade förberett en liten lapp med text om på vad jag provat med Emma och vad som inte fungerat, och att hon inte kylde mitt rum.
"Men självklart kan du ångra detta köp. Inga problem!" sade lagerkillen och jag kände en enorm lättnad. Jag får tillbaka alla pengar på kontot om några bankdagar!Vilken fantastisk service!

Sedan dess har jag gått omkring med samma glädje som att jag vunnit på lotteriet.

Fuck you, Emma. Fuck you! 


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback