Blommorna överlevde omplanteringen


Den här blomhistorien verkar ju ha slutat lyckligt. Så här tragiska såg de ut i våras innan jag satte om dem och satte upp rankan i en rundställning. Jag borde inte erkänna mitt katastrofalt dåliga engagemang med blommor nu vid 38 års ålder, men nu har jag ju faktiskt lyft ett finger och behöver dela med mig av min enorma stolthet.


Dom såg lite tunna och olyckliga ut och jag funderade länge och väl om det var värt att sätta om dem eller om de alltid skulle se ut som de överlevt ett koncentrationsläger. Men nu har de legat i ny jord ett tag, de gula löven har lossnat och nya har tillkommit, och nu ser de betydligt gladare ut.


Och kolla orkidén, så här snygg var den inte ens när jag köpte den... 10 blommor har den fått!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback