Hej glasögon!



Idag hämtade jag mina glasögon från butiken, jag försökte åtminstone gå runt med dem en liten stund men det kändes lite ovant och jag hade lite svårt med avståndsbedömningen. Mindre gupp på gångvägen märkte jag inte av alls förrän jag gick genom dem. Min hjärna är väl invand med min halvkassa syn och det hela kändes lite förvirrande. Jag känner mig INTE som en säker bilförare så länge hjärnan inte har anpassat sig mot synintrycken.

Sedan försökte jag vänja mig vid att jag såg lite tråkigare ut än vanligt.

Fördelen med det hela är att transportstyrelsen nu fått min ansökan om tillstånd om att få övningsköra för BE-körkort, att behandla. Jag undrar hur lång tid det tar. Jag tar gärna tid på mig att vänja in mig vid glasögonen så jag inte kör ett tungt släp genom ett fartgupp utan att ens notera att det var på vägen. Känns mindre säkert. Jag tror trafikskolan pratade om att det inte fanns några lediga körtider förrän augusti, men jag har ju inte bråttom. Jag får ta ett steg i taget, helt enkelt. Och en tung hästtransport har jag ändå ännu inte råd med...

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback