Babyfever... nästan

Jag har aldrig längtat efter barn. Eller jo, korta stunder har jag gjort det. Men inte sådär så det lämnat bestående intryck. Men hästar längtar jag efter så det sliter i hjärtat, ibland. Både Björn och mamma är vana att jag skickar länkar och jag fortsätter liksom att ständigt leta, trots att jag redan har en häst som just nu är superfin. Det blev nästan tvärtom. Nu när Galishimo är så lätt och tar mindre energi så vill man nästan ännu mer utöka familjen.

Veckans "crush" är denna lilla Moonstar, eller "Monster" som den kallas. Den skulle vara rolig att ha hemma. Det blir en D-ponny, den är en welshkorsning som har lite kallblod (fjordhäst) i sig och även en skvätt dressyrblod. Stammen säger att den kan bli lätthanterad och inte allt för svår att få bukt med, i framtiden. Mamman är inkörd och drar allt man spänner bak på henne. Det skulle nog bli en trevlig fritidshäst.


Men alltså... det skulle kosta mig minst 5000 i månaden att ha två hästar. Om båda är friska och kan låna sadlar av varandra. Vilket inte är självklart. Synd att man inte kan söka barnbidrag på hästar. Det är ju miljövänligare, om inte annat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback