Börjar må bättre!

Denna söndagkväll så blev jag äntligen lite piggare och åkte till stallet för att pyssla med Galishimo. Det började regna ute (äntligen!) så jag orkade inte pressa mig med uteritt i dåligt regn då jag inte känner mig fullt frisk (men friskare!). Men det var skönt att pyssla och greja med Galishimo och se till att han hade bra, och få småprata med de andra ryttarna på stallet och höra vad de haft för sig.

Vid regelbunden inspektion av flätorna så vågar jag tro att de verkar fortsätta bli längre och tjockare. Utom den lilla hårplutten framme vid manken (nr 3 från vänster) som tydligen är en viktig zon för hästar att klia varandra på.

Sedan åkte jag hem och skapade lite mysbelysning, tände några ljus och ordnade en kvällsmacka med en intressant radiodokumentär i mina nyköpta hörlurar. Väldigt, väldigt skönt att ha dem på sig när man exempelvis diskar, och sedan kunna fortsätta diska och prata med den som ringer. Jag kommer att spara lite tid och energi på detta.

Nu är det dags att sova och hoppas att jag är så pass pigg att jag orkar jobba. Det känns i alla fall så!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet