När man kommer på sig själv med att sjunga

Dagens pass går bara att beskriva på ett sätt; Jag var uppkopplad! Jag och Galishimo var 100% intonade på varandra! Nu blev det givetvis inte den perfekta ritten eftersom både jag och Galishimo har våra styrkor och svagheter, men vi gjorde varje liten övning tillsammans och med största fokus på varandra. Det var så roligt att jag började nynna och småsjunga för mig själv när vi joggade på i formationer och olika tempoväxlingar. Galishimo var stark och ivrig. Vi tränade lite slutor efter långsidorna också, jag har lämnat slutorna över halva sommaren men det var dags att fortsätta slipa på dem, och han trampar så fint under sig och försöker verkligen göra allt så bra som möjligt.

Galoppfattningarna gjorde han i princip bara på en utandning från min sida och det är så häftigt att känna hur lyhörd han är på små signaler. Lite magiskt. Underbara, fina, känsliga häst!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet