Bra stämning i stallet!

Idag var jag lite sliten och tänkte att det blir nog bättre bara jag kommer mig till stallet. Det blev det. Inte bara för hästens skull, utan för alla trevliga människor där just ikväll. Stallet där jag haft Galishimo de senaste fem åren börjar nästan kännas som ett andra hem. Det är ju lite ruljans på hästar och hästägande, har jag förstått, så det kommer ju och går många genom åren. Det blir lite olika grupper och grupperingar av hästägare nu när lösdriften hyser ca 25 hästar i fyra hagar. Men det är ovanligt fin stämning i stallet just nu. Alla är glada och måna om varandra. Stämningen är väldigt prestigelös då vi egentligen inte har så många tävlingsekipage här just nu. Jag kan rida in på ridbanan med Galishimo och få lite peppande kommentarer och bara vara mig själv utan att känna att jag borde vara bättre. Det är ju det som gör ridningen rolig!



Små barn har Galishimo inget emot!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback