Fortfarande sjuk

Jag och Björn skulle åka på Coop och titta på lite färgkulörer till hans lägenhet, eller stuga, och jag ville självklart följa med. Tills jag kom dit. Då tittade blicken trevande och hungrigt efter möjliga ställen att sitta och microvila på. Björn kände igen min flackande blick, och tittade lite bekymrat på mig när jag fann en 10 cm lastpall, perfekt att slå sig ned på, bara att vika ihop benen. Stolen vid tapethörnan fungerade utmärkt även den, samt ett färdigt inredningshörn, som mer skulle fungera som ett internt skyltfönster, där jag utan blygsel klev in och satte mig på en liten stol. Och sedan så försökte jag lite halvdant hitta något luddigt att konversera om som skulle kunna förlänga tiden på microvilan innan jag skulle tvingas avbryta den, resa mig upp, och vi skulle gå vidare. Sedan fick jag väldigt bråttom till nästan oas för microvila; min bil.

Sedan satt vi en stund på ett Café och drack lite kaffe och tog en glass, rakt under AC-fläkten, på Alhems trädgård, innan jag gav upp.
"Jag måste hem till sängen, jag orkar inte..." ursäktade jag mig och kände mig som världens tråkigaste människa on planet earth. Björn förstod i alla fall att det inte var min intention att rulla ihop mig till ett skrutt och avsluta samtliga konversationer. Det bara blev så idag med.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet