Kvällspromenad

Igår kväll hade jag lite huvudvärk och vägde om jag skulle motionera Galishimo eller inte. Sedan kom jag på att det inte behöver vara "antingen eller" utan att man kan finna andra lösningar någonstans mitt emellan. Så jag frågade Cecilia om hon ville rida Galishimo, då hennes häst varit halt ett tag, och så tog jag cykeln och följde med dem. Galishimo var ju nöjd så länge jag var i närheten och Cecilia var nöjd att få komma igång att rida lite. Det behöver inte vara mer komplicerat än så. Först hade Cecilia lite svårt att släppa tyglarna på Galishimo då han var lite ivrig i starten, men sedan så gav hon honom långa tyglar och lät honom få tuffa på med spetsade öron, stora ögon, och ivrigt nickande huvud.

Det var behagligt väder, svalt och skönt och vindstilla, och jag tänkte att det är de här dagarna man tar för givet just nu, men som man längtar efter i perioden mellan oktober till april.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet