Transportträningen - framsteg!

Tänk vad stora förändringar det kan bli på bara fem veckor! För fem veckor sedan fick Galishimo panik när jag stängde rampen. Han blev även livrädd när jag prasslade med den där transportgardinen som jag fick pilla upp och ned med i en oändlig historia, för tre veckor sedan.


Nu har vi ju kämpat på ett par gånger till och nu är han mycket lugnare! I förrgår åkte vi ju karusell runt stallplanen, i ungefär sju kilometer i timmen, men idag drog jag iväg med honom på ICA Kvantum, fyra kilometer bort, för att ta en glass i solen. Han sparkade och härjade i transporten vid ett tillfälle men annars verkade han lugn och snäll. Han hade ett väldigt glatt och nyfiket uttryck i ögonen när jag parkerat på ICA och tittade till honom. Han tog genast tag i min jackärm och höll fast den, lite sådär glatt och retsamt som han brukar göra när han är busig. Ögonen var lugna och nyfikna. Den där oron och paniken som han haft i början såg jag inte en skymt av. Puh, vilken lättnad!

Jag vill inte ha en häst som är rädd för att åka transport. 
Han ska ju vara glad och nyfiken.
Det blir ju mycket roligare då!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback