Själatrött

Jag har varit trött sedan i söndags. Jag har inte rört mig mer än absolut nödvändigt och spenderar varje ledig tid i sängen. Träning, morgonpromenad och häst har fått stå åt sidan även denna vecka. Jag känner mig precis sådär halvsjuk, jag tar mig till arbetet och jobbar helt okej, men orkar inget annat. Jag saknar Galishimo och känslan av att vara pigg igen, men det får ta den tid det tar...

Mamma, som känner mig lite bättre än vad jag känner mig själv, påstår att jag är "återhämtningstrött". Jag har kämpat hårt på arbetet och lagt ned mycket energi på fritiden så när jag nu varvar ner och tillåter mig att slappna av så dör jag fullständigt. Jag blir lite själatrött.

Men snart kommer det fyra lediga dagar, jag ska mest bara vila och återhämta kroppen och själen, och vara med Galishimo, och gärna Elin på ett hörn. Sedan ska jag kura ihop mig under täcket och lyssna på diverse ljudböcker tills allt känns bra igen. Det finns så mycket roligt jag vill komma igång med. Lastträning och ridning och morgonpromenader och gymträning! Det är bara att ladda upp sig!



Kommentarer

  1. Tar du fortfarande magnesium? Jag mår jag mycket bättre sedan jag här på din blogg lärde mig äta detta tillskott!
    /Håkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, faktiskt. Jag började ta det just innan inlägget, det är nog klokt att boosta upp sig med det ifall det är det som spökar! Jag blev då av med muskelryckningarna jag haft i handen i en vecka, efter två tabletter magnesium... kan vara en slump men man vet ju aldrig... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback