Koffeinfritt betyder inte fritt från koffein


Gevalia "koffeinfri" - INTE koffeinfri!


Tur i oturen: Jag tror att min huvudvärk berodde på koffeinabstinens. Jag har slutat dricka koffeinfritt kaffe för några dagar sedan (jag har inte hittat paketen längre i butiken) och tydligen, om man googlar lite, så innehåller koffeinfritt kaffe absolut tillräckligt mycket koffein för att man ska kunna bli abstinent. Så jag tog, i min djupaste förtvivlan, en kopp kaffe där vid niotiden igår kväll, efter åtta timmars huvudvärk, och blev märkligt nog lite bättre. Så nu får jag göra någon slags avgiftningsplan på hur jag blir kvitt abstinensen efter det koffeinfria kaffet... Det borde ju ha stått i lite tydligare på förpackningen. Det engelska ordet "Decaf" är lite mer sanningsenligt än "koffeinfritt". Det är bara MINDRE koffein i koffeinfritt kaffe. Inte koffeinfritt. Tror jag ska vara tjurig tant och prata med konsumentverket om det där...När jag orkar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback