Helt trygg - sommarridbanan

Jag och Galishimo red lite på snön, isen och slasket på sommar-ridbanan i går efter arbetet. Jag kände mig helt trygg. Galishimo var mer avspänd än någonsin. Jag brukar ju behöva longera honom i början, och det brukar ju bli livat de första veckorna på sommarridbanan, vilket det blivit de tidigare tre åren.

Men nu, den fjärde sommaren, så verkar han tänka något i stil med:
"Hm. Här har jag varit förut." och dramat har totalt uteblivit. Jag var till och med så kaxig att jag satte mig upp i sadeln direkt utan att vare sig gå runt med honom eller longera honom. Mest på grund av det dåliga underlaget och slasket. Och då har han ändå inte blivit så bra motionerad alls under hela mars månad utan mest stått.

Det gick inte trava så mycket i slasket men vi donade på med diverse övningar i skritt och han var fokuserad och glad. Jag var supernöjd. Bara snön smälter bort någon gång!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback