Frisk igen, fast med ett produktfel

Jag antar att jag är frisk när jag, efter en hel dags arbete, står på den lokala hästsportsbutiken och försöker klämma på mig ridstövlar som inte passar och till slut tänker "Äh, men va fan, jag åker till Hööks i Luleå...." och sedan slänger mig i bilen och åker 13 mil där på kvällskvisten.

Ca 90 minuter senare så står jag i Luleås hästsportsbutik och försöker klämma på mig ridstövlar där.
"Ja tyvärr så har det varit några röda påskdagar nyligen så vi har inte fått alla leveranser ännu..." beklagade sig butiksbiträdet artigt under tiden jag INTE fick på mig de ridstövlar som fanns tillgängliga.

Problemet är tydligen min hälsena. Den är inte som andra hälsenor, tydligen. Den är inte slank och tunn med en fin konkav böjning. Nej, den är stadig som en stock och nästan helt rak. Sedan kommer det löparvader på det. Men störst problem är det att få upp dragkedjan upp förbi hälsenan. Där tog det stopp. Igen, och igen.

Och hon frustade, och hon pustade, och hon blååste sig igenom varje kartong i butiken....

Till slut fick jag ge upp och köpa de enda stövlar jag fick på mig. Vilket var samma modell av stövlar som jag köpte 2015 och som jag var lite missnöjd med (Arezzo Horsehead)... eftersom jag hade liite svårt att få upp dragkedjan... över hälsenan...

Men tydligen är det inte ett produktfel hos stöveln utan ett produktfel hos mig.

Så det kan gå. Det blev inget mysvandrande runt i butiken efter nya ridbyxor eller att prova jackor eller annat pill, för jag var för trött helt enkelt. Sedan blåste jag hem med min stora älskade Honda och fantiserade om stordåd på ridhuset. Som jag snart har manegekort till.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback