Sänkta krav och vidgat sinne

Det har verkligen gått bättre sedan jag sänkte kraven på Galishimo. Vi pillar på med vårt och det känns enkelt och roligt med lätta övningar och longeringsövningar. Stor lättnad för mig och kanske till och med även för Galishimo. Det här behovet att göra stora framsteg med honom blev kanske i stället bojor som fick mig att tänka enkelspårigt. Nu kan jag lättare öppna upp sinnet för annat.

Som lamm..


och så har jag även gosat med Elins kattungar.


Ibland känns det riktigt nyttigt att få svackor och kriser. Jag insåg att livet dundrade förbi och att jag blev för fokuserad på Galishimos styrkor och tillkortakommanden. Galishimo är Galishimo. Han är rolig, intelligent, lojal, humoristisk och nervös. Men han är han. Han behöver inte jämföras med andra. Vi behöver inte jämföra oss med andra... Vi kör vår grej, helt enkelt! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet