Krasslig och alkoholfri

Jag har blivit lite krasslig så Galishimo är vildhäst idag och i morgon, utan mig. Det är en vanlig förkylning som härjar runt hos mig och vännerna och kollegorna. Vid vanliga fall, när jag är lite sjuk och låg på energi så brukar jag unna mig ett litet glas vin på kvällen. Men de senaste två månaderna har jag blivit illamående av vin. Till och med efter bara tre klunkar. Jag vaknar på natten eller morgonen med magont. Man kan ju omformulera det med att jag blivit berövad ytterligare en njutning i livet. Jag tog bort mitt älskade kaffe i oktober och nu detta. Hur badar man i badkaret med badskum utan att ha ett glas vitt vin på badkarskanten? Är det ens logiskt genomförbart? Vad ska jag ersätta lyxiga badskumsvinet med hädanefter? En burk Fanta? Snälla Gud, lämna mig ifred. Gå och ut ur min lägenhet och lek med någon annan.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet