Piggare!

Jag börjar äntligen känna mig lite piggare. I tio dagar har jag varit väldigt trött till och från, och började just fundera vad tusan det var för fel på mig, men tydligen så hade jag bara slitit ut mig lite och behövde vila. Jag tror inte jag sov så djupt och då blev jag lite dålig på dagarna. Tänk vad kroppen är fantastisk på självläkning. Den helar sig själv på molekylnivå bara man ger den lite lugn och ro.


På Galishios stall bedriver de även jordbruk, och framför allt får, men ibland även kalkoner och andra djur. Tyvärr har 11 tackor dött denna vår, och lämnat efter sig 18 små lamm utan mammor. Några ambitiösa tjejer på stallet har tagit på sig att stödmata dem så de överlever, och även jag har börjat vara där om jag har några minuter över efter att jag varit hos Galishimo. De är underbara små djur. Man får lust att ge dem namn och pyssla om dem men de är ju tyvärr djur som ska slaktas och ätas upp när de blir större, så jag försöker hålla distans till dem, så gott det går.. Men man kan ge dem bra liv om än liven är korta. De har då blivit väldigt tama!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet