Dagens Elin

Jag bjöd Elin på lunch, och Elin hade den goda viljan att halta sig igenom shoppingcentret med mig där jag letade efter ett fräscht plagg. Jag försökte i vanlig ordning truga på henne något, och i vanlig ordning gjorde hon friskt motstånd. Hon verkade dessvärre besvärad av skadan i ryggen och blev långsamt blekare och blekare i ansiktet. När hon vinkade hej då till mig, för att ta bilen hem, så såg hon direkt plågad ut. Stackars Elin. Hon ska gå på nytt läkarbesök senare denna vecka då smärtan inte blivit så mycket bättre de här veckorna.
Hon låter väldigt positiv hela tiden och säger käcka tillrop som  
"Jag försöker verkligen ta tillvara på den här sjukskrivningen och vila ut i sinnet också!"
men det biter liksom inte lika bra om man är likblek i ansiktet och lite tom i blicken när man säger det.  Jag håller tummarna för att hon ska bli bättre snart...

Elin när hon skulle trava av Galishimo och länga honom minuten före olyckan. Han var så duktig. Och oduktig. Mest oduktig om man tittar på konsekvenserna...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet