Silfver Hesten


När jag ser sådana här bilder på Galishimo så vill jag bara dränka honom i pälsglans. Så läcker han är i sin gråa outfit för 2015. Jag försöker dölja min förtjusning i honom och jag försöker bete mig som folk.

Jag har haft honom i fyra år och funderat för mig själv om han verkligen SKA vara så mörk som han är? NÄR kommer han att skimla? Alla andra skimlar blir ju ljusare ju? Varför händer inget med honom?

Men plötsligt händer det! Efter fyra års väntan så brister han plötsligt ut i en strålande fin silvergrå färg, som gör mig orealistiskt stolt över honom... som om jag själv varit delaktig i pälsens pigmentförändring. Som om det vore min förtjänst. Tydligen försöker jag oblygt ta åt mig äran för allt...


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback