Extravila




Nu när Galishimo är fin och utvecklas fint så får jag lätta katastrofkänslor. Jag undrar om underlaget är för mjukt, flera i stallet har ju bojkottat ridbanan i år på grund av ridunderlaget. Han kanske blir halt när som helst. Eller får sår i munnen av bettet. Eller så kanske han tappar sin motivation att jobba för mig. Vad som helst kan hända. Vad som helst. Plötsligt snubblar han över en skottkärra och svävar mellan liv och död. Det har ju hänt. Det har ju faktiskt hänt.



För säkerhets skull låter jag honom vila någon dag extra. Så han fortsätter göra sitt bästa, och så han fortsätter kämpa på så fint med sin matte. För inte gör jag rätt alla gånger... verkligen inte.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback