Historien om det lilla krysset IV


Efter gårdagens Fail så var Galishimo lite mer spänd över krysset. Och när han blev spänd så blev jag spänd. Och då blev han mer spänd, och så blev jag också mer spänd. Så efter tre hopp var det inte roligt längre för mig. Det gick alldeles, alldeles för snabbt. Tur att Linn på stallet ställde upp och hoppade lite med honom under tiden jag tog igen mig lite.

Pojkvännen ledde Linn och Galishimo på lina och lät honom KLIVA över krysset och inte ta i så förbaskat. Jag stod flera meter bort och sa något konstruktivt och stöttande i stil med:
"Det där kommer aldrig att gååååå!".

Pojkvännen krävde vänligt och lugnt total disciplin och lugnt klivande. Till slut stod Galishimo giv akt och klev ytterst förnuftigt över krysset med Linn på ryggen.

Inget mera nervöst brallande med fart i, så matte får ont i magen. Är man tanthäst så är man.



Cavalettin fortsätter vara piece of cake... Allt jobb vi lade ner i våras gav pay off!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback