Nya inköp

Idag har jag fått hem ett paket med nya fina ridhandskar till mig själv, svarta och glänsande. Galishimo har fått ett nytt nosband, som ni kanske märkt så har han tappat sitt vanliga och vi har ridit utan nosband ett litet tag. Jag har också köpt in några nya borstar till honom och tänker slänga de fyra år gamla borstarna som jag köpte till honom när han var bäbis, för fyra år sedan. Jag har faktiskt inte köpt något till ryktlådan alls, sedan jag köpte hästen. Det ska se nytt och fräscht ut nu i ryktlådan. Inget smutsigt och halvtrasigt.

Han ska ha fräscha och fina grejer. Därför att han är en jättefin liten arabhäst och jag vill visa att jag är stolt över honom. Han ska ha samma respekt från mig som om han vore en toppstammad dressyrhäst, eller en magisk Frieserhäst eller en ståtlig Pura Raza Espanola. För han gör sitt allra bästa och det är mer än tillräckligt! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback